BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 22 mars 2009

Underlandet

Jag måste bara få påpeka, till de som hittills sett mig som en intelligent människa, att jag igår när jag läste kurslitteratur till Kreativt Skrivande för första gången i mitt liv insåg vad som menades med "Alice i Underlandet". Jag har alltid tänkt Underlandet, som underjorden, en preposition liksom. Alice åker ju genom ett kaninhål ner till Underlandet, alltså har jag tänkt på "under" som landets position. Inte förrän igår förstod jag kopplingen till "Wonderland". Självklart menar de ju "under" som i magiska händelser, mirakel och sådant. Haha! Alltså på fullaste allvar, ibland undrar jag vad jag tänker med. Men för mig var detta en såpass revolutionerande insikt att jag till och med satte en påminnelse på mobilen att jag måste skriva om detta här på bloggen. (Påminnelsen har för övrigt inte ens kommit upp ännu, den skulle påminna klockan 12, om 12 minuter. Jag kom således ihåg detta alldeles på egen hand!)

1 kommentarer:

Anonym sa...

ja haha, d e inte lätt alltid. Det slog mig för ett tag sen att det som Ronja och Birk hoppar över heter det det heter av en anledning. Jag har ju alltid tänkt att det heter helvete-skapet, men kom som sagt för ett tag sen på att det heter ju såklart helvetes-gapet!! också helt logiskt när man tänker efter men det gör man ju inte när man e barn utan då tar man det för vad det låter som och som ligger närmast det som passar för en själv och sen köper man det liksom!