BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 23 mars 2009

Tvångsförflyttning

Igår ringde jag Frugan, intet ont anande om vad som skulle komma av det samtalet. Det blev nämligen bestämt att jag blir tvångsförflyttad till Boden på lördag. Älskis kräver obarmhärtigt att jag ska vara med och fira hennes födelsedag, hon till och med betalar bussen åt mig. Jag försökte komma undan med att säga att det är klassfest på fredagen och att jag verkligen inte kommer orka att ta bussen till Luleå kl 07:45 på lördagmorgon. Då kontrade hon med att hon följt med mig ner till Härnösand, festat och sedan tagit bussen upp igen utan att ens sova emellan. Hmm, det har hon ju rätt i. Fan, taskigt läge att förhandla. Så ja, fest fredag, buss lördagmorgon, fest lördag, buss ner igen på söndag. This better be worth it! (Om jag känner orken rinna iväg så är det nog stor chans att jag skippar klassfesten, eller föreläsningen på måndag. Allt för att slippa göra en 5 timmars bussresa två dagar i rad...)

Var uppe halv åtta idag. Nu ska jag trycka i mig lite frukost och sedan ska vi se om jag kan komma överens med hemtentan. Nu har jag inga ursäkter längre, har nämligen läst klart referenslitteraturen. Wish me luck!

0 kommentarer: