BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 28 mars 2009

Min första tatuering!

Tidigt imorse fick jag ett sms från Jessica där det stod att hon och Emma skulle åka och köa till drop in hos tatueraren, och frågade om jag ville hänga med. Självklart ville jag det! Tog bussen ner till stan och mötte upp dem, sedan köade vi mellan strax efter nio och tolv då de öppnade. Det tog sjuuuukt länge innan vi fått våra tatueringar alla tre. Vi blev mycket sena till klassfesten på grund av det, men men!

Det gjorde i alla fall inte lika ont som jag trodde att det skulle göra. Var väldigt nervös innan, men efter lite godis som höll uppe blodsockret (jag har lärt mig av mitt misstag sedan navelpiercingen) och lite Paolo Nutini i iPoden som påminde mig om varför jag ville göra den, så var det lugnt igen. Avslappningsövningar som att "grunda" hjälper verkligen vid en massa olika tillfällen.

Jag är väldigt nöjd, tyckte den blev hur nice som helst!

Var tvungen att byta plastöverdraget och tvätta av den hemma innan vi åkte till klassfesten. Jag är fan nöjd med mig själv att jag klarade det utan att må dåligt, jag som inte pallar blod. :) När vi väl kom iväg till klassfesten sent omsider var det såklart många som ville se, och pilla. Klassiska scenariot: "Är du öm här?" *peta peta innan jag hunnit svara att nej, det känns helt okej* Hade det inte varit för att det stramar i tejpen kring plasten när jag lyfter på armen så tror jag ärligt inte att jag hade kommit ihåg att den fanns där!

0 kommentarer: