BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 5 mars 2009

Svensk, invandrare, utlänning

Idag fick jag äntligen tag på "Kalla det vad fan du vill" (Bakhtiari, 2006), dagen före semiariet. Men jag var i alla fall och pratade med läraren innan jag fick tag i boken, och hon sa att jag skulle komma på seminariet ändå och sedan bara lämna in den skriftliga delen när jag hunnit läsa boken. Så det känns ju skönt!

Hade föreläsning om "Svensk, invandrare, utlänning" idag. Jag tyckte det var jätteintressant, men Tommy höll definitivt inte med och önskade att han hade stannat hemma. Tänk sådan skillnad det kan vara! :)

Nu är jag hungrig, så jag ska fixa lite lunch och sedan fortsätta läsa i boken. Jag började läsa på vägen hem. Gick med iPoden igång och läste, snacka om att ha noll koll på omgivningen. Tur att man har gått den vägen såpass många gånger nu att man bara genom det lilla man ser i periferin vet exakt när man närmar sig ett övergångsställe och måste titta upp (i övrigt tog jag bara sikte på att hålla mig nära den vänstra plogkanten).

0 kommentarer: