BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 16 mars 2009

Twilightsnack

Idag blev det inte så många knop. Jag och Linnéa satt mest och pratade under föreläsningen. Efter det hade vi basgruppsträff på ca en timme där vi gav varandra lite tips om vad vi bör ha med i vår del av redovisningen.

Jag fick tillbaka "Twilight" av Jessica och gav henne "New Moon" i utbyte. Hon har precis som jag insett att de är mycket bättre på engelska, så trots att hon har alla böckerna på svenska så lånar hon dem av mig på engelska och läser dem först. :)

Sedan hade Jessica samma föreläsning som jag och Linnéa hade på morgonen, så vi satt och fördrev tid och väntade på henne. När hon äntligen var klar med basgruppsträff och allt så satte vi oss i fiket och surrade en massa skit. Jag och Jessica lyckades få Linnéa intresserad av "Twilight", vilket ledde till att det blev bestämt att hon både ska se filmen och läsa boken. Score! ;) Kom även fram till att jag skulle skicka dem min novell (ni som följt bloggen vet precis vilken jag menar) för eftersom den är Twilightinspirerad så gillar jag att få den bedömd och utvärderad av andra Twifans. Satt där till klockan var nästan sex, sen drog vi oss hemåt. Fick svar från Linnéa angående novellen, hon frågade när det kommer en fortsättning. Det tycker jag är ett ganska bra betyg! :)

Just nu hinkar jag lite mer kaffe för att orka göra något skolarbetsrelaterat över huvud taget ikväll. Wish me luck!

2 kommentarer:

Zandra con Zéta sa...

Twiligth är rätt bra på spanska också, faktiskt :-)

februaribarn sa...

Haha, det är kul när vännerna också har fastnat i beroendet... det diskuteras mkt Twilight när kompisgänget träffas här.. :)