BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 26 mars 2009

All nighter

Lämnade in tentan igår. Kristian blev dagens vardagshjälte då han lånade ut kopior till mig då jag glömt plånboken hemma och hade alltså annars inte kunnat skriva ut tentan. Igår efter skolan gick jag, Linnéa, Ida, Jessica och Helene och fikade på stan. Mycket trevligt. Efter fikan avvek Helene och resten av oss gick i lite affärer och brudarna shoppade. Sen åkte vi hem, och fortsatte genast prata med varandra på facebook. Kom fram till att vi just lämnat in en tenta och var mitt emellan två kurser, alltså ingenting akut att plugga på - vi går på puben! Sagt och gjort, vi åkte till Linnéa och förkrökade en stund, sen tog vi bussen ner till NH där några av oss blev aningens överförfriskade. ;) Fick på något vänster för oss att vi skulle hålla igång tills föreläsningen skulle börja kl 8 morgonen därpå. Började som ett skämt från min sida men blev till slut bestämt. Ida och Linnéa bangade dock så det var bara jag och Jessica som höll fanan högt hela natten. Klockan 8 knallade vi iväg till skolan och köpte frukost och satte oss sedan på momentintroduktionen. Jag kommer inte ihåg ett ord av vad läraren sa, och när man inte sovit på 27 timmar så blir det riktigt jobbigt att sitta stilla och lyssna på en människa som pratar väldigt monotont och tråkigt. Vi slumrade till hela tiden, så vid 10 gav vi upp och gick hem och lade oss. Jag sov till två, då Helene (inte samma Helene som var med och fikade) ringde och väckte mig för att hämta Elins nyckel som hon skulle ta med upp till Boden. Jag släpade mig upp ur sängen, tog på mig lite kläder och gick ner i porten med nyckeln. Sedan snabbt upp igen och fortsatte sova. Vaknade strax innan sex och kom tillsammans med my partners in crime på att vi skulle träffas på stan och äta bakismiddag tillsammans. Köpte godis och Coca cola cherry, sen åkte vi hem igen. Sedan dess har jag suttit här. Har verkligen inte varit helt hundra idag. Inte förrän nu jag börjar känna mig som en människa igen.



Jag har fortfarande inte duschat, fräscha tjejen... Ska bestämt göra det nu lite snabbt och sen gå och lägga mig igen. Föreläsning imorgon kl 9 om Modernitet.

0 kommentarer: