BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 19 januari 2009

På plats i Umeå

Nu sitter jag på plats i mitt studentrum i Umeå. Jag pallade inte att vänta tills jag finns registrerad på LADOK, så jag kör på internet till vanligt pris den här månaden, byter till studentpris nästa månad. Jag får abstinens utan internet.

Hade skitjobbigt när pappa åkte, precis som jag trodde. Linda var här och hjälpte mig packa upp kartonger och underlättade för mig. Vi drack te och surrade.

När jag vaknade på lördag efter en natt i den smala och hårda sängen som jag ändå sov helt okej i, så låg jag och läste i flera timmar, jag tordes seriöst inte gå ut i köket och hämta frukost. Till slut var jag döhungrig, och jag löste problemet genom att koka upp vatten i min vattenkokare inne på rummet och hälla i en Varma Koppen och äta en banan. Feg? Vem jag? :/ Sen mötte jag upp Helene och hennes kompisar utanför ICA, och här kompenserade jag faktiskt för en liten liten gnutta av min feghet gällande köket. Jag kom dit före Helene och kände igen hennes kompis Moa från Helenes bilder, så jag gick fram och presenterade mig. Hade ju känts löjligt om vi bara stått där bredvid varandra och låtsats som ingenting tills Helene kom. I alla fall, sen gick vi och köpte pizza som vi bar med oss hem till Helene. Där blev det vin, skratt, sång och dans innan vi pallrade oss iväg till Corona för mer dans. Mycket skoj kväll!

Söndag läste jag i princip hela dagen, förutom en tvåtimmars promenad då Helene visade mig runt campus och Umeå Universitetsbibliotek. Shit säger jag bara! Magasinet i källaren på biblioteket är mitt nya favoritställe! Jag hittade en sagobok från 1807, helt sjukt att man verkligen kan få låna hem så gamla böcker. Jag var i himlen. :)

Idag klev jag upp tidigt för att hinna duscha och äta frukost innan registrering och upprop och introduktion och allt vad det var kl 10. Vi är omkring 100 st bara i min klass, och vi har en alldeles egen inspark, som är hela två veckor lång, fast då har man några vilodagar (skönt). Efter skolan skyndade jag hem för att äta middag innan det var dags för första insparksträffen, och detta var första gången som jag satt inne i köket och åt med några av mina korrekamrater (nöden har ingen lag). Efter det var det lekar med klassen, som indelades i fem olika lag. Tro det eller ej, men jag var med på varenda lek! :O Jag överraskade till och med mig själv där tror jag...

Ikväll har vi också haft korremöte, så nu har jag träffat alla mina korrekamrater! Max (fransman), Aaron (amerikan), Gaston (vet inte var han kommer ifrån men han pratar engelska iaf), Gustav, Kalle, Kristina och Jessica. De verkar seriösa och snälla allihop, och köket har under de dagarna jag hittills varit här alltid varit rent och snyggt och alla grejer i fin ordning. Alla diskar efter sig på en gång och så. Väldigt väldigt skönt!

Imorgon är det kursintroduktion!

1 kommentarer:

Anonym sa...

hej sandra, kul att höra att det går bra för dig! hej och hå kämpa på ;) jag blir avis jag vill också bo i en stor studentstad, men det vet du ju redan!