BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 23 november 2008

Life got in the way

Jag har umgåtts med min mor i två dagar. Vi har sprungit på stan och fikat, och sett tv och stickat tillsammans. Jag minns faktiskt inte sist vi gjorde det, vi har sprungit om varandra i flera månader. Hon åker ju till Skåne en vecka i månaden för att plugga, och när hon har varit hemma har jag varit på Mallorca, i Härnösand osv. Jag tycker verkligen om att umgås med mor, vi har skoj tillsammans. Tur hon var sjuk i några dagar. ;)

Fredagkväll spenderades hos Frugan med några drinkar, en dammsugare, en dammtrasa, en diskborste och sedan några timmar Sing Star. ("Hade det här varit The Sims så hade vår vänskapsmätare varit på topp nu.")

Idag har jag, mor och far varit och ätit palt hos min ena faster i Luleå. Gott! Det måste vara över ett år sen jag åt palt sist. Faster lärde mig att sticka särskilda prickar. *intresseklubben antecknar*

Under en runda på stan med mor skaffade vi båda två nya lånekort på biblioteket, så jag kan låna kurslitteratur och äntligen slutföra mina uppgifter. Det låter säkert nördigt, men jag älskar verkligen lukten av bibliotek, gamla böcker. Jag har inte varit in på biblioteket i Boden på flera år, och det ger verkligen en särskild känsla. Nostalgi för när man sprang där när man var mindre, men också en rofylld känsla. Man kan liksom koppla av och fly in i böcker utan att folk tittar konstigt på en, eller lägger märke till en över huvud taget. Det är ju det alla är där för. Ömsesidig nördighet. Mor förstod vad jag menade med känslan jag får av bibliotek, det är samma känsla som hon får av garnaffärer. Pappa förstår känslan mor får av garn, så jag tror han skulle förstå min bibliotekskärlek, men däremot förstår han inte min kärlek till nya kontorsmaterial. (Kentner förstår mig dock, eller hur? haha)

Usch jag fick just veta att min älskade vän Squishy bröt lårbenet för två veckor sedan. Fy fan vad ont! :( Enda fördelen med eländet är väl att hon blivit sjukskriven i 8 veckor och kommer hem till Boden tidigare än beräknat. Huvva. Älskade lilla Quish... *skickar många varma tankar till*

Imorgon har jag tänkt skriva en adjektivlös konflikt. Ska bli spännande att se hur det går... Jag har förresten skrivit respons till alla 14 uppgifter jag fått skickade till mig av mina kurskamrater, äntligen! Och jag har fått mitt första B! (Har några VG:n från den tiden det begav sig, men detta är mitt första B efter Bolognaprocessen.) Visste inte ens att "Introduktion" var en delkurs, antar att det innefattar de övningarna vi gjorde under de två dagarna vi träffades i Härnösand i September. Hur nice som helst iaf!

Min kisse ligger och sover på min säng. *kärlek*

1 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååh, nya kontorsmaterial! Det är kärlek på riktigt, om än en aning matriell. Jag älskar också bibliotek, finns inget härligare än att vara omgiven av böcker. Sen hyser jag en stor beundran för konstnärsmatrial också, finns inget härligare än butiker som bara har en massa spännande papper och kritor och färg... Så mycket möjlig kreativitet på samma ställe!