BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 5 november 2008

Hilf mir fliegen

Det finns inte mycket som är tråkigare än att läsa ett inlägg där jag bara klagar på mitt skoljobb (orättmätligt dessutom, må tilläggas, eftersom jag bara pluggar på halvtid), så därför kommer här ett sådant, i alla fall till att börja med!

Jag har totalfastnat i uppgiften om att inleda med miljöbeskrivning. Jag har idéer som skulle räcka till en hel roman, men jag vet liksom inte hur jag ska få ner dem på papper och har således fastnat efter inte ens en halv A4. Det är for the record skitsvårt att skriva en A4 med endast miljöbeskrivning för barn, man kan inte nöta i evighet om hur gräset böjer sig när det blåser som man kan göra för vuxna, och därför har jag redan nu efter en halv A4 gett ut nog information för att fylla en smärre novell... Stor suck. Jag ligger nu alltså efter i mina uppgifter från förra månaden, och har fått nya on top of that. Ursäkta svengelskan, men jag pratar verkligen såhär, och ska det vara personligt så ska det! För tragiskt att jag inte kan fixa ens halvtidsstudier i tid. "Skämmes tamäfan!" (Någon som minns Errol, eller vad han hette, från Robinson?)

Är förresten tillbaka från Härnösand nu. Hade en mycket trevlig vecka! Tack Ida för att jag fick bo hos dig! :)



På Halloween klädde jag ut mig till Sweeney Todd. Älskade outfiten, hade jag kunnat så hade jag gått runt så varje dag, men jag tror att allmänheten hade betvivlat min mentala hälsa om jag gjorde det.


Ser ni några likheter? (Bild från http://www.impawards.com)

0 kommentarer: