BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 6 februari 2009

What's in a name?

Jag håller som bäst på att försöka hitta bra namn till mina karaktärer. Det kan inte vara vad som helst, det måste vara troligt för den tiden de är födda, det måste kännas rätt för personen, och det måste dessutom vara ett svenskt namn som är lätt att uttala på engelska. Problemet är att det finns i princip inga svenska namn på karlar i 45-50 årsåldern som är lätta att uttala på engelska! Jag kan inte hitta något som jag känner verkligen passar...

Anteckningarna blir fler och fler. Snart behöver jag en större anslagstavla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för epok du letar efter? Karlar som är födda 1960 och bakåt? Du kan ju köra på Jerry, Conny, Johnny och hela den slanten i så fall. =)

Anonym sa...

Och det där var alltså jag! ^^

// Linda