BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 20 november 2009

New Moon

Jag såg just New Moon. Holy Jacob that was yummy! Mycket hög kvalitet på lammköttet, jag kände mig som en cougar. haha

* Överlag tyckte jag filmen var bra, fast jag insåg snabbt nackdelarna med att jag följt inspelningarna så minutiöst - jag zoomade ut ibland och störde mig på småsaker (som närbilden på Taylors födelsemärke då de filmar Bella över hans axel), eller letade efter bekanta ansikten bland statisterna i Montepulciano.

* Vargarna är överraskande snyggt gjorda, jag är imponerad.

* Taylors skådespelartalanger har förbättrats drastiskt, fast han fick ju i och för sig inte chansen att visa några i Twilight. Jag gillade honom, han var duktig och fick mig att känna sympati för Jacob.

* Bella och Jacobs break up scene var mycket bättre än den mellan Bella och Edward. Jag tyckte skådespeleriet i den senare var riktigt dåligt, medan den första sög in mig totalt. Kristens känsla då hon säger att hon kanske bara behöver lite tid...

* I övrigt var min favorit faktiskt Aro! Jag älskade honom! Så underbart creepy och psycho! Påminde starkt om Johnny Depps porträttering av Willy Wonka. Jag höll på att garva ihjäl mig. Ser mycket fram emot att se mer av honom i den eventuella fjärde filmen!


Team Aro for the win!

0 kommentarer: