BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 30 november 2009

Julpynt

Är det bara jag som har en instinktiv motvilja till att julpynta i November? Jag struntar i att det är första advent, det är NOVEMBER! Det fungerar inte. Det kan ha att göra med att min bror fyller år i slutet på November och vi har alltid haft som regel hemma att ingenting julaktigt ska ses eller höras innan hans födelsedag är förbi. Jag har faktiskt fuskat med glögg och pepparkakor redan för någon vecka sedan, men vid julpyntet drar jag gränsen. However, imorgon är det December. DECEMBER! Var är snön? Var är minusgraderna? Global uppvärmning skrämmer mig.

Jag har förresten inga julsaker att ställa fram, typ. Min adventsljusstake och min julstjärna är nedpackade i min kökskartong (tror jag) från Härnösand, som aldrig fick följa med till Umeå eftersom jag inte har något kök. Jag måste hämta dem när jag åker upp till Boden/Piteå några dagar den 8:e. För övrigt känns det oerhört onödigt att måsta åka ner till Umeå igen i en sisådär fyra dagar för att sedan åka upp till Boden igen över jul och nyår. Jag har dock inget val då jag har en massa examinerande seminarier de dagarna. Och jag tänker verkligen inte avstå från min första trip upp heller, då anledningen till den är att jag har tatueringstid hos Sanna på Left Hand Tattoo i Piteå den 9:e. Jag är redan nervös! Jag kommer säkerligen vilja göra en fjärde så fort hon är klar med den tredje, precis som sist.

Nej om man skulle göra ett ryck med städningen kanske. Jag kan inte adventspynta, men jag kan i alla fall adventsstäda.

0 kommentarer: