BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 28 december 2007

Att värna om familjedynamiken

Sedan jag kom hem till familjen har jag insett att jag har avancerat. Jag har vuxit och blivit en bättre familjemedlem. Låt mig exemplifiera: Det är egentligen inte så jobbigt att diska efter sig själv och någon annan, eller ens att diska upp en hög med disk som jag själv inte haft något att göra med. Det är heller inte särskilt jobbigt att dra runt på en dammsugare i en trea som dessutom har så mycket möbler att det inte blir mycket golvyta kvar. Jag har tom insett att det inte är hela världen att jag missade tio minuter av "Football Icons" på TV4 Sport när jag gick ner med tvättkorgen i källaren (mycket mera än så hann jag inte göra, för då kom mor hem och tog över). Jag har fått insikt i att den tid och energi man gör av med av dessa sysslor är väl värt vad det innebär för familjedynamiken. Smågrälen blir genast som bortblåsta, vilket innebär att man får en hel del tid över till att göra trevliga saker tillsammans istället. Både mor och far höll med om denna förändring i mitt beteende. Kanske jag också blir vuxen en dag iallafall!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, ja risken finns... ;) nej men ärligt, man märker ganska fort när man väl flyttat hemifrån att det inte är någon annan som tar hand om disk ex, så då fortsätter man liksom av bara farten att diska sen när man är hemma om. det händer fortfarande här i min familj, när man hälsar på mamma o pappa kan man ställa sig o diska lite bara för att, liksom.
oj, sikken skum kommentar detta blev.
aja.
ha're!

Zandra con Zéta sa...

men bor inte du på landet? vadan denna tredelade lägenget? Har min Sandra Boden bild krossats? Har det sista fin-fåret skuttat över staketet?