BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 13 oktober 2009

Hemtenta

Just nu är det mest hemtenta som gäller. I princip bara hemtenta. Jag har klämt in lite Civilization IV för att jag inte ska bli tokig dock.

Vi skriver hemtenta i par och jag och Jessica har slagit våra kloka huvuden ihop. Den här veckan kommer kännas fruktansvärt lång. Vi pluggade och satt på skolan både lördag och söndag förra veckan, så det blev liksom ingen helg. Sju dagar av skola. Den här lördagen blir det socionomsittning, men sedan tentaplugg på söndag igen. Jag längtar till den är inlämnad, på gott och ont. Spelar liksom ingen roll om vi klarar den, bara jag får lämna den ifrån mig och slippa tänka på den på några veckor. (Vi siktar ju dock självklart på att få godkänt på en gång!)

PO har varit något av en ängel under tiden. Han har hållt sällskap, haft högläsning för mig och Jessica ur vår kurslitteratur, fått mina nerver och muskler att slappna av när jag trodde jag skulle gå upp i atomer av irritation, och bara varit allmänt söt.

I lördags var vi först i biblioteket på campus och kopierade ur all relevant litteratur, och sedan satt vi i källaren på Wayne's Coffee från halv fem till tio på kvällen. En fråga klarställd blev resultatet, och såhär såg det ut. Inte helt muntert.



Back to business. Just nu skriver jag i jagform en "berättelse" om en kvinnas turbulenta tonårstid då hon slogs, tog droger och prostituerade sig - allt med hjälp av begrepp och teorier från psykoanalys, existentiell psykologi och behavourism/kognitiv teori.

Först en tekopp.

0 kommentarer: