BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 13 augusti 2009

Get a grip

Sommaren närmar sig sitt slut med stormsteg. Det är bara temafesten kvar nu i helgen, sen är det bara till att packa väskorna och åka ner till Umeå igen. Göra en seriös ansträngning för att gå igenom materialet till tentan tillsammans med någon annan i samma sits, och sedan hoppas på det bästa. Jag har börjat plugga nu iallafall. Har läst om anknytningsteori och funktionshinder, nu läser jag om traumatiserade flyktingar. Får se om jag kommer ihåg något av det sen, det återstår ju att se. Men det är skönt att känna att jag faktiskt har en del av detta i bakhuvudet. Det blir en del "jaha, men det här känner jag ju igen/kommer jag ju ihåg!". Hade varit tungt om det inte var så.

Jag har sjuk ångest över skrivkursen. Fy fan. Jag har inte gjort en enda uppgift i sommar. Jag hade tänkt göra alla. Det är kanske ingen ursäkt, men efter den 25:e juni hade jag verkligen ingen ork eller motivation till någonting alls. Jag gick ner fyra kilo på en vecka. Nu är jag så gott som mig själv igen, men orken och motivationen har inte återvänt, och jag blir så förbannad på mig själv. Det här fungerar inte. Jag måste tag i mig själv och växa upp, inse att jag kan inte få allt serverat på silverfat hela tiden. I'm on my own and I gotta make things happen for myself. Mor sa att hon är orolig för hur mitt beteende varit i sommar. Det är inte direkt jag, jag är mer orolig för hur mitt beteende kommer bli till hösten.

Nu dags för en promenad, sedan lunch, hårfärgning och mera tentaplugg.

0 kommentarer: