BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 18 juli 2009

Recap av veckan

I tisdags blev det en vaniljlatte och toast på stan med Elin, rundtur i El Macos och Janas nya hus som de renoverar för fullt, och efter ett besök på systemet även spontanfest på min loftgång med några vänner och en vattenpipa till kl sju på morgonen.


Onsdag blev det en chokladmintlatte på stan med Elin, Erika och Jill klockan två. Lagomt seg och halvfräsch var man. Sedan begav vi (utom Erika) oss till El Maco och hans bror för en poker och Besserwisserkväll.





Sjukt obehagligt att spela poker mot PeO som satt med de där glasögonen på största delen av tiden. Jag kom två iaf, inte alls dumt tyckte jag. På slutet blev vi less och började spela dåligt, så att vi skulle kunna övergå till Besserwisser. Fredrik dök upp efter en krogsväng i Luleå så vi spelade damerna mot herrarna i jämna lag. Skojigt spel. Vi vann, och sen avvek Elin och Fredrik medan vi övriga spelade två omgångar till. Jill stekte korv och kokade pasta i köket till en mitt i natten-måltid. *gott* Vi begav oss därifrån kring fem på morgonen och det var ruskigt kallt ute.

Torsdag gick jag på stan med mor, och bjöd henne på Caffe Mocha (själv gick jag tillbaka till min vaniljlatte). Åkte en sväng till Storheden med mor och far, sedan hamnade vi i Gammelstan på fika hos fars kusiner.

Fredag var det grillfest hos Elin och Fredrik. Träffade ett gäng av Fredriks kompisar från Luleå, åt sjuuuuukt god mat (oxfilé, potatisgratäng, sallad och haloumi) och spelade Bet your brain. Sen drog jag och Jill iväg på krogen, där vi träffade min kusin Jocke och hans vänner som jag sedan plockade med mig hem på lite efterfest till sådär sex på morgonen.

Idag är det tänkt att det blir ytterligare en utgång. Först var tanken att vi skulle gå ut i Luleå, men det kändes lite sent påkommet, så det blir nog en liten förfest och sedan utgång på Bränna (som egentligen inte heter Bränna längre, utan Diner's Sports Bar, men det säger ingen) precis som igår.

0 kommentarer: