BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 26 juli 2009

Härlig helg med goda vänner

Tillbaka i Umeå en sväng efter en helg i Östansjö med nio goda vänner från Härnösand. I torsdags tog jag bussen från Boden (via byten i Luleå och Skellefteå) till Lycksele där de plockade upp mig i en minivan som de hyrt i Sundsvall och kört upp i från Härnösand. Hade mycket mycket trevligt. Det spöregnade i princip hela tiden, men ska man ändå bada så kan det väl lika gärna få regna. Vi badade badtunna, bastu och i sjön, drack en massa öl och vin, hade sånglektioner, gick på loppis och spelade Yatsy. Lördag höll regnet upp såpass att vi kunde göra upp eld och sitta ute och mysa.

Idag blev det städning och sedan hemfärd. De skulle köra längs kusten hem, så vi stannade i Umeå för att äta på Frasses (kändes jättekonstigt att gå runt på stan i Umeå med mina vänner från Härnösand, som att mitt "gamla" och mitt "nya" liv blandades!), och sedan efter många om och men (väldigt många enkelriktade gator och gator som endast tillåter bussar i lokaltrafik) så släppte de av mig utanför mitt hus på Pedagoggränd. Nu sitter jag i mitt studentrum i min näst intill tomma korridor i min näst intill tomma stad och känner mig lite ensammen. Har inte varit i Umeå på flera flera veckor, så bara att komma hit överhuvudtaget kändes ju konstigt, men sedan att plötsligt bli helt ensammen efter att ha haft nio personer omrking sig i nästan fyra dagar, det blev faktiskt lite jobbigt. Det är tråkigt att jag inte träffar mina Härnösandsvänner oftare. Sass och Toss flyttar dessutom till Gävle nu, så vem vet när jag träffar dem nästa gång? (Jag vägrar skriva "om".) Nästa år i Östansjö kanske? ;)

Sladden till min telefon ligger i Boden, så jag kan inte föra över några bilder förrän jag åker tillbaka dit. Ska försöka sikta på att åka upp igen så fort som möjligt, måste bara på universitetsbiblioteket här och fixa med lite böcker först. Helst vill jag åka upp redan imorgonkväll men vi får se vad som hinns med!

1 kommentarer:

J sa...

Haha, det är väl bra om NÅN av oss är saklig och inte bara flamsar? ;)