BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 3 december 2008

Same old story, same old song and dance

Jag har nu lovat bort nästkommande sommar. Jag måste börja spara pengar, helst igår! Jag som suger på att spara pengar! Finns inte en chans att jag skulle få backa ur det jag och Jana satt på Hanssons och planerade idag, vilket känns skönt. Det kommer bli av, det är bara utsträckningen på resan som kommer påverkas, beroende på hur mycket pengar vi lyckas spara ihop. Fan vad roligt. :)

Måste verkligen börja omprioritera mina utgifter. Spara pengar, åka till nya platser. Och göra det nu, medan jag fortfarande har tid. Inget fast arbete som hindrar mig. Nästa sommar ska bli starten på min utforskningsturné.

I övrigt så har jag kommit på att jag ska ge cafépluggandet en chans. Att sätta mig på Hanssons med en kaffekopp och ett kollegieblock och skriva på mina uppgifter för hand. Kanske kan jag då undvika internets frestelser som jag fraterniserar med hemmavid...

Nu ska jag skriva en lista över allt jag har kvar att göra, allt jag ligger efter med. Det lär bli en lång lista. Känner att jag behöver en sån, så att jag inte tappar fokus på hur mycket jag har kvar att göra efter varje uppgift jag lyckas slutföra. Jag kan inte slappna av innan allt är klart, helt enkelt. Jag måste sätta fart och det måste ske NU. Så en lista är bra, det är alltid så skönt att kunna pricka av en punkt, samtidigt som jag fortfarande får en överblick av hur mycket jag har kvar.

0 kommentarer: