BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 30 mars 2008

jag vägrar vara blyg

Jag vägrar vara blyg
Stryk det!
Jag vägrar låta mig själv
Se ner på mig själv

Jag vägar låta mig tro
att andra ser ner på mig

Jag vägrar inse
Stryk det!
Jag vägrar låta mig själv veta
att andra inte bryr sig
enough to care

Jag vägrar bli nedvärderad
För att jag grinar
Så fort det blir känslosamt

Jag vägrar låta dem tro
att jag aldrig kommer klara någonting

Jag tänker kräva att få
den respekt jag förtjänar

Jag är ändå modigare än du
För här står jag och grinar
för att få fram min poäng

Det är fan inte modigt av dig
att som svar
kunna snäsa av mig i en handvändning

Jag kan också ha sådant mod
vara otrevlig och inte bry mig

Men jag väljer hellre att gå all in
att grina och bry mig
Än att vända på klacken
och vara mindre mänsklig

Jag vägrar tro på vad vissa säger
Att min barndomskärlek gifte sig
bara för att hon var med barn
Nu kom jag off topic
men jag har större tilltro
till människan än så!

Jag vägrar grina
För andras reaktioner

Jag vägrar grina
För mina egna rädslor

Men om jag nu måste
som jag alltid gör
Så kan jag gärna grina
För lättnaden
av att ha uttryckt mig
för att ha varit modig
när jag kunnat låta bli

0 kommentarer: