BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 5 oktober 2008

C Am Dm Am G C

Igår var jag och Frugan i Luleå och gjorde av med lite onödigt mycket pengar mot för vad vi hade tänkt oss, men vi hade roligt. En heldag tillsammans. :)

Mor skulle egentligen kommit hem ikväll efter nästan två veckor i Skåne, så jag har ränt runt och diskat och städat idag. Men så blev hennes flyg försenat, och när det väl var på väg så flög det in måsar i motorn, så nu tar hon sig inte hem ikväll. Jag hade med andra ord inte behövt städa. Nåja, nu slipper jag ju göra det imorgon i alla fall!

Förutom det så har jag spelat med till Lars Winnerbäck på munspel, och spelat gitarr. Det senare varken vackert eller bra ska jag tillägga, men jag har gett mig tusan på att lära mig lite nu, jag kommer aldrig ha så mycket tid för att sitta och plinka på en gitarr som nu när jag pluggar på halvtid. Mina stackars "småflickshänder/kärringhänder" (som pappa säger) lider lite, men det är roligt! Jag är väldigt glad över att jag har en nylonsträngad att öva på, testade spela på stålsträngade när jag jobbade i musikaffären, det var inte skönt alls...

PS: Någon som känner igen ackordföljden och vet vilken låt det är jag övat på? ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Definitivt Söndermarken!!! =)

Helny sa...

Förstod att du skulle veta det! ;)