BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 28 september 2010

Enkelt och kortfattat

Här har det varit tyst ett tag.

Tiden liksom bara sprang iväg och det var sjukt mycket att göra med uppsats och seminarier. Nu är dock uppsatsen inlämnad och redovisningen om samverkan, bemötande och arbetsglädje hos Fältgruppen gjord!

Här nedan ser ni exempel på mina utmärkta illustrationer till min redovisning.


Min förskolepedagogik verkade dock uppskattad då de andra fem i min redovisningsgrupp berömde min insats. haha :)

Igår hade vi föreläsning om och av Gränslöst Ledarskap som är en ledarutbildning för personer med milda förståndshandikapp. En sak som en av deltagarna där sa var att saker och ting behöver inte vara så krångliga. Varför kan man inte bara använda enkla ord och korta ner saker så vi förstår? Det var lite av den tanken som jag anammade i min redovisning efter att jag upptäckt att PowerPoint inte fanns på min dator. Jag ritade lite istället och vände blad som i ett blädderblock. Success! ;)

Första November är det temadag om Det kompetenta barnet - Det utsatta barnet, med valbara föreläsningar hela dagen. Har idag anmält mig till några jag tyckte verkade mycket intressanta och ser fram emot det med spänning. Får se om platserna räcker till och vilka jag får gå på! (Intresseanmälde bland annat till en föreläsning om "Det svåra samtalet" om hur barn ofta inte har problem att prata om svåra och hemska saker, bara det finns trygga vuxna som har modet att lyssna, och även en föreläsning om att prata om sex och relationer med barn/ungdomar.)

3 kommentarer:

Marianne sa...

Vill oxå! Låter väldigt intressant. Och du påminner mkt om mina socionomkollegor...!
Ang redovisningen - satt väl som en smäck! Kramar fr en stolt förskollärar/specpedmamma

Helny sa...

Anmäl och häng på! Kostar kanske en slant eller två men det kan du fakturera till jobbet. ;)

http://detkompetentabarnet.se

Marianne sa...

Om du har möjlighet att lyssna på Christina Renlund någon gång så ta chansen! Rekommenderas.